Info inför resten av VT-13 samt inför ÅK 9

Information om resterande tid av VT-13 samt inför åk 9

Tiden går fort och det närmar sig de sista veckorna inför skolavslutningen.

Jag (Terése) kommer att jobba fram till den 5 juni då jag går på mammaledighet. Under de resterande veckorna som är kvar nu, v.18-v.24, kommer fyra av mina kollegor, Johan, Pia, Magnus och Marcus, att gå in och ta över mentorskapet/klassföreståndarskapet för åk 8. Detta på grund av att jag behöver gå ner i arbetsbelastning/arbetstid under de sista veckorna.

Vi på skolan ser det även som en bra och successiv övergång inför kommande läsår då Magnus kommer att vikariera för mig både som engelsklärare och som mentor för åk 9. Mentorskapet i åk 9 kommer han att dela tillsammans med Pia.

Jag kommer att ha en ordentlig överlämning till Magnus och Pia samt även till Johan och Marcus som går in under v. 18-24.

Vad detta innebär rent praktiskt är att eleverna i klassen kommer bli tilldelad en mentor under v.18-24. Det är den personen ni hör av er till om ni behöver komma i kontakt med skolan ex. vid ledighet, frågor,elevärenden, klassaktiviteter mm.

Inför Ht-13 kommer Pia och Magnus att planera upp mentorskapet och återkomma med information.

Mentorskapsindelning:

Johan:

Isak, Filip, Isabell, Sofia, Jakob

Marcus:

Matilda O, Robin, Madde, Rasmus, Astrid, Frida, Miranda, Julian

Pia:

Therese, Emily, Lina D, Max, Lina S, Sepideh

Magnus:

Julia, Matilda H, André, Jasmine, Micke

Mail till mentorer:

johan.wallin@sandbergskaskolan.se

marcus.h.eriksson@sandbergskaskolan.se

pia.malm@sandbergska.se

magnus.olsson@sandbergskaskolan.se

Jag vill passa på att tacka för dessa 3 år tillsammans med er elever och föräldrar. Vi har haft många roliga stunder och jag ser en fantastisk utveckling hos var och en av er elever. Jag kommer att försöka närvara vid skolavslutningen den 14/6 förutsatt att vi inte har blivit tre i vår familj.

Mvh / Terése

Kommentera

